Poprawa jakości drukowania

Przykłady niskiej jakości drukowania
Zalecenia
Grafika
Białe linie w poprzek strony
Upewnij się, że używasz papieru, który spełnia nasze wymagania. Ten problem może być spowodowany chropowatą powierzchnią papieru lub grubym nośnikiem. (Zob. Dopuszczalny papier i inne nośniki wydruku.)
Upewnij się, że wybrany został właściwy rodzaj nośnika w sterowniku drukarki lub ustawieniu Rodzaj papieru w menu urządzenia. (Patrz Dopuszczalny papier i inne nośniki wydruku oraz karta Podstawowe w Instrukcji oprogramowania na płycie CD-ROM).
Problem może rozwiązać się sam. Aby rozpoznać problem wydrukuj kilka stron, zwłaszcza jeśli urządzenie nie było używane przez dłuższy czas.
Zespół bębna może być uszkodzony. Wstaw nowy zespół bębna. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
Grafika
Białe linie wzdłuż strony
Przetrzyj okna skanera laserowego suchą, niestrzępiącą, miękką ściereczką. (Zob. Czyszczenie okna skanera laserowego.)
Upewnij się, że wewnątrz urządzenia nie znajduje się rozerwany arkusz papieru, zakrywający okno skanera.
Wkład tonera może być uszkodzony. Włóż nowy wkład tonera. (Zob. Wymiana toneru.)
Zespół bębna może być uszkodzony. Wstaw nowy zespół bębna. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
Grafika
Pusty wydruk
Upewnij się, że używasz papieru, który spełnia nasze wymagania. (Zob. Dopuszczalny papier i inne nośniki wydruku.)
Wybierz tryb Gruby papier w sterowniku drukarki, wybierz ustawienie GRUBY w menu Rodzaj papieru urządzenia lub użyj papieru cieńszego od aktualnie używanego. (Patrz Typ papieru oraz karta Podstawowe w Instrukcji oprogramowania na płycie CD-ROM).
Sprawdź otoczenie urządzenia. Warunki takie, jak wysoka wilgotność, mogą spowodować drukowanie dziurawe. (Zob. Wybór miejsca.)
Zespół bębna może być uszkodzony. Wstaw nowy zespół bębna. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
Grafika
Szare tło
Upewnij się, że używasz papieru, który spełnia nasze wymagania. (Zob. Dopuszczalny papier i inne nośniki wydruku.)
Sprawdź otoczenie urządzenia. Warunki takie, jak wysoka temperatura oraz wilgotność mogą spowodować wzrost stopnia zaciemnienia. (Zob. Wybór miejsca.)
Wkład tonera może być uszkodzony. Włóż nowy wkład tonera. (Zob. Wymiana toneru.)
Zespół bębna może być uszkodzony. Wstaw nowy zespół bębna. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
Grafika
Strona przekrzywiona
Upewnij się, czy papier lub inny nośnik wydruku został prawidłowo umieszczony na tacy papieru i że prowadnice nie znajdują się w pozycji zbyt ciasnej lub zbyt luźnej względem stosu papieru.
Ustaw prawidłowo prowadnice papieru. (Zob. Ładowanie papieru na standardowy podajnik papieru.)
Jeśli korzystasz z podajnika wielofunkcyjnego, przejdź do p. Ładowanie papieru do podajnika wielofunkcyjnego.
Taca papieru może być przepełniona.
Sprawdź rodzaj i jakość papieru. (Zob. Dopuszczalny papier i inne nośniki wydruku.)
Grafika
Cień (duch)
Upewnij się, że używasz papieru, który spełnia nasze wymagania. Ten problem może być spowodowany papierem o chropowatej powierzchni lub grubym nośnikiem drukowania. (Zob. Dopuszczalny papier i inne nośniki wydruku.)
Upewnij się, czy wybrany został prawidłowy rodzaj nośnika w sterowniku drukarki lub w ustawieniu Rodzaju papieru w menu urządzenia. (Patrz Dopuszczalny papier i inne nośniki wydruku oraz karta Podstawowe w Instrukcji oprogramowania na płycie CD-ROM).
Zespół bębna może być uszkodzony. Wstaw nowy zespół bębna. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
Zespół nagrzewnicy może być zanieczyszczony. Zadzwoń do dealera serwisowego firmy Brother.
Grafika
Zagniecenia lub zagięcia
Sprawdź rodzaj i jakość papieru. (Zob. Dopuszczalny papier i inne nośniki wydruku.)
Upewnij się, że papier jest założony prawidłowo. (Zob. Ładowanie papieru na standardowy podajnik papieru.)
Odwróć stos papieru na tacy papieru lub obróć papier na tacy papieru 180˚.
Grafika
Zagięcia kopert
Sprawdź, czy dźwignie koperty wewnątrz tylnej pokrywy są opuszczone w przypadku drukowania na kopertach.
Grafika
Grafika
Zwinięty lub pofalowany
Sprawdź rodzaj i jakość papieru. Wysokie temperatury i wysoka wilgotność mogą powodować zwijanie papieru.
Jeżeli urządzenie nie jest używane często, papier mógł znajdować się w tacy papieru zbyt długo. Obróć stos papieru na tacy papieru. Przekartkuj również stos papieru, a następnie obróć papier na tacy o 180°.
Grafika
Zwinięty
Odwróć papier na tacy papieru i wydrukuj ponownie (nie dotyczy papieru Letterhead). Jeśli problem występuje nadal, przełącz dźwignię zapobiegającą zwijaniu w następujący sposób:
1.
Otwórz tylną pokrywę.
Grafika
2.
Jedną ręką, trzymając wypustkę (1), podnieś zespół wałka, a drugą ręką przesuń dźwignię zapobiegającą zwijaniu (2) w kierunku wskazywanym przez strzałkę.
Grafika
3.
Zamknij pokrywę tylną.
Podnieś klapę podpory podajnika wyjściowego (1).
Grafika
Wybierz tryb Redukcji zwinięcia papieru w sterowniku drukarki (patrz Inne opcje drukowania (w systemie Windows®) lub Ustawienia drukowania (dla komputerów Macintosh) w Instrukcji oprogramowania na dysku CD-ROM).
Grafika
Białe kropki na czarnym tekście i grafice co 94 mm
Grafika
Czarne kropki co 94 mm
Wykonaj dziesięć kopii czystego, białego arkusza papieru. (Zob. Wykonywanie wielu kopii.) Jeśli problem wciąż występuje, może to oznaczać, że zespół bębna został zanieczyszczony klejem z etykiety na powierzchni światłoczułego bębna. Wyczyść zespół bębna. (Zob. Czyszczenie zespołu bębna.)
Zespół bębna może być uszkodzony. Wstaw nowy bęben. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
Grafika
Zła jakość wydruku
Sprawdź otoczenie urządzenia. Występowanie warunków takich jak: wilgotność, wysokie temperatury, itd., może być przyczyną wadliwych wydruków. (Zob. Wybór miejsca.)
Jeśli cała strona jest zbyt jasna, może to oznaczać, że włączony jest tryb Oszczędności tonera. Wyłącz tryb oszczędzania tonera w ustawieniach menu urządzenia lub tryb Oszczędność tonera w menu Właściwości sterownika drukarki. (Patrz Oszczędzanie tonera oraz Karta Zaawansowane w Instrukcji oprogramowania na płycie CD-ROM).
Wyczyść szybę skanera i drut koronowy zespołu bębna. (Zob. Czyszczenie okna skanera laserowego i Czyszczenie drutu koronowego.)
Wkład tonera może być uszkodzony. Włóż nowy wkład tonera. (Zob. Wymiana toneru.)
Zespół bębna może być uszkodzony. Wstaw nowy zespół bębna. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
Grafika
Pyłki tonera
Upewnij się, że używasz papieru, który spełnia nasze wymagania. Ten problem może być spowodowany papierem o chropowatej powierzchni. (Zob. Dopuszczalny papier i inne nośniki wydruku.)
Oczyść drut koronowy i zespół bębna. (Zob. Czyszczenie drutu koronowego i Czyszczenie zespołu bębna.)
Zespół bębna może być uszkodzony. Wstaw nowy zespół bębna. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
Zespół nagrzewnicy może być zanieczyszczony. Zadzwoń do dealera serwisowego firmy Brother.
Grafika
Czarny wydruk
Wysuwając niebieski języczek, wyczyść drut koronowy wewnątrz zespołu bębna. Upewnij się, czy niebieski języczek wskoczył na swoją pozycję początkową (Bsymbol.utri). (Zob. Czyszczenie drutu koronowego.)
Zespół bębna może być uszkodzony. Wstaw nowy zespół bębna. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
Zespół nagrzewnicy może być zanieczyszczony. Zadzwoń do dealera serwisowego firmy Brother.
Grafika
Ślady czarnego tonera w poprzek strony
Upewnij się, że używasz papieru, który spełnia nasze wymagania. (Zob. Dopuszczalny papier i inne nośniki wydruku.)
Jeśli używasz arkuszy etykiet w drukarce laserowej, pochodzący z nich klej może czasami przykleić się do powierzchni OPC bębna. Wyczyść zespół bębna. (Zob. Czyszczenie zespołu bębna.)
Nie wolno używać papieru, do którego przymocowane są spinacze lub zszywki, ponieważ zadrapią one powierzchnię bębna.
Nieopakowany zespół bębna może ulec zniszczeniu, jeśli będzie narażony na bezpośrednie światło słoneczne lub pokojowe.
Wkład tonera może być uszkodzony. Włóż nowy wkład tonera. (Zob. Wymiana toneru.)
Zespół bębna może być uszkodzony. Wstaw nowy zespół bębna. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
Grafika
Linia w poprzek strony
Wyczyść szybę skanera laserowego i drut koronowy zespołu bębna. (Zob. Czyszczenie okna skanera laserowego i Czyszczenie drutu koronowego.)
Zespół bębna może być uszkodzony. Wstaw nowy zespół bębna. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
Grafika
Czarne linie wzdłuż strony
Wzdłuż wydrukowanych stron widnieją plamy po tonerze.
Wysuwając niebieski języczek, wyczyść drut koronowy wewnątrz zespołu bębna. Upewnij się, czy niebieski języczek wskoczył na swoją pozycję początkową (Bsymbol.utri). (Zob. Czyszczenie drutu koronowego.)
Wkład tonera może być uszkodzony. Włóż nowy wkład tonera. (Zob. Wymiana toneru.)
Zespół bębna może być uszkodzony. Wstaw nowy zespół bębna. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
Zespół nagrzewnicy może być zanieczyszczony. Zadzwoń do dealera serwisowego firmy Brother.
Grafika
Słabe mocowanie
Otwórz tylną pokrywę i upewnij się, że dwie niebieskie dźwignie, z lewej i prawej strony, są w górnym położeniu.
Grafika
Wybierz tryb Popraw ułożenie tonera w sterowniku drukarki (patrz Inne opcje drukowania (w systemie Windows®) lub Ustawienia drukowania (dla komputerów Macintosh) w Instrukcji oprogramowania na dysku CD-ROM).
Jeżeli wybranie tej opcji nie spowoduje wystarczającej poprawy, wybierz opcję Grubszy papier w oknie ustawień Typie nośnika.