Komunikaty o błędach i dotyczące konserwacji

Tak jak w przypadku każdego wyspecjalizowanego urządzenia biurowego, mogą pojawić się błędy, a zużyte części będą wymagać wymiany. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, urządzenie samo zidentyfikuje błąd lub wymaganą czynność konserwacyjną i wyśle odpowiedni komunikat. Najczęściej występujące komunikaty o błędach i konserwacji zostały przedstawione poniżej.
Możesz samodzielnie skasować większość komunikatów o błędach i rutynowych pracach konserwacyjnych. Jeśli jednak potrzebujesz dodatkowej pomocy, Centrum rozwiązań firmy Brother oferuje aktualne FAQ i wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.
Odwiedź naszą stronę internetową http://solutions.brother.com/.
Komunikat o błędzie
Przyczyna
Działanie
BLOKADA PAPIERU
Papier zaciął się wewnątrz urządzenia.
BŁĄD BĘBNA
Drut koronowy w zespole bębna wymaga wyczyszczenia.
Oczyść drut koronowy w zespole bębna. (Zob. Czyszczenie drutu koronowego.)
Żywotność zespołu bębna dobiegła końca.
Wymień zespół bębna. (Zob. Wymiana zespołu bębna.)
BŁĄD DOSTĘPU
Urządzenie zostało odłączone od bezpośredniego interfejsu USB podczas przetwarzania danych.
Naciśnij Stop/Zakończ. Podłącz urządzenie ponownie i spróbuj drukować za pomocą funkcji drukowania bezpośredniego.
BŁĄD ŁĄCZA
Niska jakość linii telefonicznej spowodowała błąd komunikacji.
Spróbuj wysłać faks ponownie lub spróbuj podłączyć urządzenie do innej linii telefonicznej. Jeżeli problem nadal występuje, zadzwoń do firmy telekomunikacyjnej i poproś o sprawdzenie linii telefonicznej.
BŁĄD NAGRZEWNICY
Zespół grzewczy nie osiągnął określonej temperatury w określonym czasie.
Wyłącz zasilanie urządzenia, odczekaj kilka sekund i włącz je ponownie. Pozostaw włączone urządzenie na 15 minut. Urządzenie może być wyłączone na maksymalnie 60 godzin bez utraty faksów przechowywanych w pamięci. (Zob. Przesyłanie faksów lub raportu Dziennika faksów.)
Zespół grzewczy jest zbyt gorący.
BŁĄD WKŁADU
Toner nie jest włożony prawidłowo.
Wyciągnij jednostkę bębna, wyjmij wkład tonera, a następnie ponownie włóż jednostkę bębna.
BRAK PAMIĘCI
Pamięć urządzenia jest zapełniona.
Trwa operacja wysyłania faksu lub kopiowania
Wykonaj jedną z następujących czynności:
Naciśnij przycisk Start aby wysłać lub skopiować zeskanowane strony dokumentu.
Naciśnij przycisk Stop/Zakończ i zaczekaj, aż pozostałe trwające operacje zakończą się, a następnie spróbuj ponownie.
Usuń dane z pamięci. (Zob. Komunikat o braku pamięci lub Komunikat o braku pamięci.)
Trwa operacja drukowania
Wykonaj jedną z następujących czynności:
Zmniejsz rozdzielczość drukowania. (Zob. kartę Zaawansowane w Instrukcji oprogramowania na dysku CD).
Usuń faksy z pamięci. (Zob. Komunikat o braku pamięci.)
BRAK PAPIERU
W urządzeniu brakuje papieru lub papier nie jest prawidłowo włożony do podajnika.
Wykonaj jedną z następujących czynności:
Uzupełnij papier na tacy lub w podajniku wielofunkcyjnym.
Wyjmij papier i włóż go ponownie.
BRAK PODAJNIKA
Taca papieru nie jest całkowicie zamknięta.
Zamknij prawidłowo tacę papieru.
BRAK TONERU
Toner lub bęben i zespół tonera nie jest włożony prawidłowo.
Włóż ponownie toner lub zespół bębna i tonera.
CHŁODZENIE PROSZĘ CZEKAĆ
Temperatura zespołu bębna lub wkładu tonera jest zbyt wysoka. Urządzenie przerwie swoje bieżące zadanie drukowania i przejdzie do trybu chłodzenia. W trybie chłodzenia słychać pracę wentylatora, a wyświetlacz LCD pokazuje CHŁODZENIE i ROSZĘ CZEKAĆ.
Upewnij się, że słyszysz pracę wentylatora i że otwór wentylacyjny nie jest zablokowany.
Jeśli wentylator się obraca, usuń wszelkie przedmioty z pobliża otworów wentylacyjnych, a następnie pozostaw urządzenie włączone, ale nie używaj go przez kilka minut.
Jeżeli wentylator nie obraca się, odłącz urządzenie od źródła zasilania na kilka minut i podłącz je ponownie. (Urządzenie może być wyłączone na maksymalnie 60 godzin bez utraty faksów przechowywanych w pamięci. Patrz Przesyłanie faksów lub raportu Dziennika faksów).
DUPLEX WYŁ.
Podajnik do druku dwustronnego nie jest włożony prawidłowo.
Wyjmij i włóż ponownie podajnik druku dwustronnego.
LIMIT 20 ARKUSZY
Taca wyjściowa podajnika ADF została zapełniona.
Wykonaj jedną z następujących czynności:
Aby wysłać zeskanowane dotychczas strony, naciśnij klawisz 1.WYŚLIJ.
Aby usunąć zeskanowane strony, naciśnij przycisk 2.USUŃ.
Jeżeli zeskanowane strony zostały wysłane i chcesz wysłać pozostałe strony, wyjmij zeskanowane arkusze z tacy wyjściowej podajnika ADF, a następnie wybierz numer faksu (jeżeli wysyłasz faks) i naciśnij przycisk Start.
MAŁO TONERU
Jeśli wyświetlacz LCD pokazuje komunikat MAŁO TONERU, drukowanie jest nadal możliwe; jednakże urządzenie informuje o bliskim wyczerpaniu się tonera, a toner wkrótce będzie wymagał wymiany.
Zamów juz teraz nowy wkład tonera.
NIE MOŻ. DR. XX
W urządzeniu wystąpił problem mechaniczny.
Odłącz urządzenie od źródła zasilania na kilka minut i włącz je ponownie. (Urządzenie może być wyłączone na maksymalnie 60 godzin bez utraty faksów przechowywanych w pamięci. Patrz Przesyłanie faksów lub raportu Dziennika faksów).
NIE MOŻ. SKAN XX
W urządzeniu wystąpił problem mechaniczny.
Odłącz urządzenie od źródła zasilania na kilka minut i włącz je ponownie. (Urządzenie może być wyłączone na maksymalnie 60 godzin bez utraty faksów przechowywanych w pamięci. Patrz Przesyłanie faksów lub raportu Dziennika faksów).
NIE ODP./ZAJĘTE
Wybrany numer nie odpowiada lub jest zajęty.
Sprawdź numer i spróbuj ponownie.
NIEOBSŁ.URZĄDZ.
Do interfejsu bezpośredniego USB zostało dołączone niekompatybilne lub uszkodzone urządzenie.
Wyjmij pamięć flash USB z gniazda interfejsu bezpośredniego USB.
NIEPRAW. ROZMIAR
Nieprawidłowy format papieru na tacy.
Połóż na tacy papier o prawidłowym rozmiarze i ustaw „Rozmiar papieru” (Menu, 1, 2, 2 (zob. Rozmiar papieru)).
OTWARTA POKRYWA.
Pokrywa przednia nie jest całkowicie zamknięta.
Zamknij pokrywę przednią urządzenia.
OTWARTA POKRYWA.
Pokrywa podajnika ADF nie jest całkowicie zamknięta.
Zamknij pokrywę podajnika ADF.
Podajnik ADF jest otwarty podczas ładowania dokumentu.
Zamknij pokrywę podajnika ADF i naciśnij klawisz Stop/Zakończ.
POKRYWA OTWARTA
Pokrywa nagrzewnicy nie jest całkowicie zamknięta lub doszło do blokady papieru z tyłu urządzenia po włączeniu zasilania.
Zamknij pokrywę nagrzewnicy urządzenia.
Upewnij się, że nie nastąpiło zacięcie papieru z tyłu wewnątrz urządzenia, a następnie zamknij skrzynkę bezpiecznikową i naciśnij przycisk Start.
ROZŁĄCZONE
Inna osoba lub urządzenie faksowe innej osoby zatrzymało wywołanie.
Spróbuj wysłać lub odebrać ponownie.
SKAN. NIEMOŻLIWE
Na tacy wejściowej i wyjściowej podajnika ADF znajduje się dokument.
Wyjmij dokument z tacy wyjściowej podajnika ADF.
SPRAWDŻ ORYGINAŁ
Dokument nie został prawidłowo ułożony lub podany, lub dokument skanowany z podajnika ADF był zbyt długi.
TACA WYJŚ. PEŁNA
Taca wyjściowa podajnika ADF została zapełniona.
Wyjmij zeskanowane strony z tacy wyjściowej podajnika ADF. Jeżeli chcesz zeskanować pozostałe strony dokumentów, wybierz numer faksu (jeśli wysyłasz faks) i naciśnij przycisk Start.
URZĄD. CHRONIONE
Włączony przełącznik zabezpieczenia pamięci flash USB.
Wyłącz przełącznik zabezpieczenia pamięci flash USB.
WYM. EL. GRZEW
Nadeszła pora na wymianę zespołu grzewczego.
Zwróć się do sprzedawcy produktów Brothero wymianę zespołu grzewczego.
WYMIEŃ BĘBEN
Kończy się okres eksploatacji modułu bębna.
Wymień zespół bębna na nowy.
Licznik jednostki bębna nie został wyzerowany podczas instalowania nowego bębna.
1.
Otwórz przednią pokrywę, a następnie naciśnij przycisk Wyczyść/Cofnij.
2.
Naciśnij przycisk 1, aby wyzerować licznik.
WYMIEŃ LASER
Nadeszła pora na wymianę modułu lasera.
Zwróć się do sprzedawcy produktów Brothero wymianę modułu lasera.
WYMIEŃ PF KIT1
Nadeszła pora wymiany kompletu podajników Tacy 1.
Zwróć się do sprzedawcy produktów Brothero wymianę kompletu podajników Tacy 1.
WYMIEŃ PF KIT2
(MFC-8380DN)
Wymagana jest wymiana kompletu podajników tacy 2.
Skontaktuj się ze sprzedawcą produktów firmy Brother w celu wymiany kompletu podajników 2.
WYMIEŃ PF KITMP
Nadeszła pora wymiany kompletu podajników w podajniku wielofunkcyjnym.
Zwróć się do sprzedawcy produktów Brothero wymianę kompletu podajników w podajniku wielofunkcyjnym.
WYMIEŃ TONER
Toner jest na wyczerpaniu i drukowanie nie jest możliwe.
Wymień toner na nowy. (Zob. Wymiana toneru)
ZA DUŻO PLIKÓW
W pamięci flash USB jest zapisanych zbyt wiele plików.
Zmniejsz ilość plików zapisanych w pamięci flash USB.
ZA DUŻO TAC
(MFC-8380DN)
Zainstalowano więcej niż jeden podajnik opcjonalny.
Maksymalna liczba opcjonalnych podajników wynosi jeden. Wyjmij wszelkie dodatkowe pojemniki.
ZAC. W PODAJN.1
ZAC. W PODAJN.2
(MFC-8380DN)
Papier zaciął się na tacy papieru urządzenia.
ZACIĘCIE DUPLEX
Papier zaciął się w podajniku druku dwustronnego.
ZACIĘCIE PAPIERU
Papier zaciął się w podajniku wielofunkcyjnym urządzenia.
ZATOR TYLNY
Papier zaciął się w tylnej części urządzenia.
ZERWANE POŁĄCZ.
Próbowano wywoływać (polling) urządzenie faksowe, które nie jest w trybie oczekiwania na wywołanie.
Sprawdź konfigurację pollingu drugiego urządzenia.
ZMIEŃ NAZWĘ
W pamięci flash USB istnieje już plik o tej samej nazwie, co plik, który usiłujesz zapisać.
Zmień nazwę pliku zapisanego w pamięci flash USB lub pliku, który próbujesz zapisać.

Przesyłanie faksów lub raportu Dziennika faksów

Jeśli wyświetlacz LCD pokazuje:
NIE MOŻ. DR. XX
NIE MOŻ. SKAN XX
Zalecamy przesyłanie faksów na inny faks lub komputer. (Zob. Przesyłanie faksów do innego urządzenia faksowego lub Przesyłanie faksów do komputera PC.)
Możesz również przesłać raport Dziennika faksów, aby sprawdzić, czy istnieją faksy, które należy przesłać. (Zob. Przesyłanie raportu Dziennika faksów do innego faksu.)
Informacja Informacja
Jeśli po przesłaniu faksów na wyświetlaczu LCD urządzenia pojawi się komunikat o błędzie, odłącz urządzenie od źródła zasilania na kilka minut, a następnie ponownie je podłącz.

Przesyłanie faksów do innego urządzenia faksowego

Jeżeli adres IP stacji nie został skonfigurowany, nie można wprowadzać trybu przesyłania faksów. (Patrz Ustawianie numeru dostępu do sieci stacji ID w Podręczniku szybkiej obsługi).
1
Naciśnij Menu, 9, 0, 1.
2
Wykonaj jedną z następujących czynności:
Jeśli na wyświetlaczu LCD wyświetlany jest komunikat BRAK DANYCH, to w pamięci urządzenia nie pozostały już żadne faksy. Naciśnij Stop/Zakończ.
Wprowadź numer faksu, na który mają być przekazywane faksy.
3
Naciśnij Start.

Przesyłanie faksów do komputera PC

Możesz przesyłać faksy z pamięci urządzenia do komputera PC.
1
Upewnij się, że w komputerze zostało zainstalowane oprogramowanie MFL-Pro Suite, a następnie włącz w komputerze oprogramowanie Odbieranie PC-FAX. (W celu uzyskania informacji szczegółowych o odbiorze przez PC Fax, zob. punkt dotyczący odbierania faksów przez PC-FAX w Instrukcji oprogramowania na dysku CD-ROM).
2
Ustaw ODBIÓR PC FAX w urządzeniu. (Zob. Odbiór faksu przez komputer.)
Jeśli po ustawieniu funkcji Odbioru faksów przez PC w pamięci urządzenia znajdują się faksy, na wyświetlaczu LCD pojawi się pytanie, czy chcesz przesłać faksy na swój komputer.
3
Wykonaj jedną z następujących czynności:
W celu przesłania wszystkich faksów na komputer, naciśnij przycisk 1. Pojawi się pytanie o możliwość sporządzenia zapasowej kopii wydruku.
W celu wyjścia i pozostawienia faksów w pamięci naciśnij przycisk 2.
4
Naciśnij Stop/Zakończ.

Przesyłanie raportu Dziennika faksów do innego faksu

Jeżeli adres IP stacji nie został skonfigurowany, nie można wprowadzać trybu przesyłania faksów. (Patrz Ustawianie numeru dostępu do sieci stacji ID w Podręczniku szybkiej obsługi).
1
Naciśnij Menu, 9, 0, 2.
2
Wprowadź numer faksu, na który raport Dziennika faksów ma być przesłany.
3
Naciśnij Start.